Урок 49-50. (20.03.2020)
Тема: Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.
Мета: формування уявлення про правила створення
і налаштування властивостей елементів керування перемикач і прапорець;
сформувати вміння програмувати обробку події вмикання перемикача і встановлення
прапорця; розвивати логічне мислення та креативність; виховувати інформаційну
культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
До уроку
Обладнання та наочність: дошка,
комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет,
підручник, навчальна презентація.
підручник, навчальна презентація.
Програмне
забезпечення:
Середовище програмування Lazarus, браузер.
Перевірка знань . Тестовий контроль.
Перевірка знань . Тестовий контроль.
.
Вивчення нового матеріалу
Пояснення
вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету
або проектор)
Під час роботи з різними програмами
користувачеві досить часто доводиться робити вибір певних елементів або
налаштувань із запропонованих у діалоговому вікні. Ми ознайомимося з
компонентами RadioButton (перемикач) і CheckBox (прапорець),
які дозволяють робити вибір різних можливостей або режимів роботи.
Для реалізації розгалуження в проекті можна використати елементи
управління:
Прапорець CheckBox Перемикач RadioButton
CheckBox
Окрім стандартних властивостей, таких як Caption, Font та
інших, які ви вже використовували для інших елементів управління,
компонент CheckBox має особливі.
Checked
Зміна стану прапорця:
Значення змінюється автоматично, хоча його також можна змінити у
програмному коді
|
State
Стан прапорця. Дає змогу задавати стан увімкнення прапорця за одним із параметрів:
|
З елементом управління CheckBox пов'язані події:
OnClick
Виникає кожного разу, коли користувач вмикає чи вимикає прапорець на
формі після запуску програми на виконання.
|
OnChange
Також виникає, коли користувач вмикає чи вимикає прапорець.
На відміну від події OnClick, яка відбувається лише під час клацання на прапорці, подія OnChange відбувається в будь-якому разі, коли змінюється стан прапорця — якщо користувач мишею увімкнув-вимкнув прапорець, чи якщо така зміна передбачена у програмному коді.
Зміна передбачена у програмному коді, що виконується після натиснення
деякої кнопки, за допомогою команди:
ChB1.Checked:= not ChB1.Checked;
Тоді при натисненні на таку кнопку стан прапорця зміниться на протилежний
— відбудеться OnChange , а подія ОnСlіск —
ні, адже мишею на прапорці не клацали.
|
Щоб додати до програмного коду процедуру опрацювання однієї з цих подій,
можна двічі клацнути на ній у таблиці вікна Інспектор об'єктів.
RadioButton
Властивість Checked елемента управління RadioButton, яка
визначає стан перемикача, не може бути змінена у програмному коді, на відміну
від аналогічної в елемента управління CheckBox.
Вправа 3. Складіть
проект Замовлення квітів у середовищі Lazarus для
оформлення електронного замовлення квітів за зразком.
У проекті натиснення кнопки Оформити
замовлення викликає виведення відповідного тексту в текстовому
полі, яке захищене від змін, а натиснення кнопки Завершити –
закриває вікно форми.
1. Сплануйте проект.
Передбачте, які об'єкти будуть використані на екранній формі та які події
будуть відбуватись із ними.
2. Відкрийте
середовище Lazarus, створіть новий проект і збережіть його складові
в папку Замовлення_квітів. Змініть властивості об'єкта Form1,
розмістіть на формі потрібні об'єкти та надайте значень їх властивостям.
Візьміть до уваги, що для всіх об'єктів використовується властивість шрифта–BookmanOldStyle,
розмір – 14.Стиль шрифта визначте за малюнком.
3. Створіть процедуру
опрацювання події: натиснуто кнопку Оформити замовлення. У
вікні редактора коду введіть код:
4. Створіть процедуру
опрацювання події натиснення кнопки Завершити. Для цього
використайте метод Close.
5. Запустіть проект на
виконання. Перевірте, чи відповідають умові завдання дії, пов'язані з об'єктами
управління екранної форми. Якщо є помилки, –виправте їх.
6. Завершіть роботу із
проектом і середовищем програмування.
V.
Робота з підручником: § 6.5 ст. 207-213
Фізкультхвилинка
VI.
Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання (за зразком)
Робота за
комп’ютером
1)
Повторення правил
безпечної поведінки за комп’ютером.
2)
Інструктаж з БЖ.
3)
Практична робота
за комп’ютерами.
4)
Вправи для очей.
VIІ.
Підсумки уроку
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3.
Чи виникали труднощі?
VІІI.
Домашнє завдання
Підручник § 6.5 ст.
207-213 Завдання 1-2 ст. 212
ІХ
Оцінювання роботи учнів
Немає коментарів:
Дописати коментар