19/03/20

8 клас інформатика

Урок 49-50. (20.03.2020)
Тема: Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.

Мета: формування уявлення про правила створення і налаштування властивостей елементів керування перемикач і прапорець; сформувати вміння програмувати обробку події вмикання перемикача і встановлення прапорця; розвивати логічне мислення та креативність; виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

До уроку 

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет,
підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Середовище програмування Lazarus, браузер.
Перевірка знань . Тестовий контроль.
.
Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Під час роботи з різними програмами користувачеві досить часто доводиться робити вибір певних елементів або налаштувань із запропонованих у діалоговому вікні. Ми ознайомимося з компонентами RadioButton (перемикач) і CheckBox (прапорець), які дозволяють робити вибір різних можливостей або режимів роботи.
Для реалізації розгалуження в проекті можна використати елементи управління:
                          Прапорець CheckBox                            Перемикач RadioButton

CheckBox
Окрім стандартних властивостей, таких як Caption, Font та інших, які ви вже використовували для інших елементів управління, компонент CheckBox має особливі.
Checked
Зміна стану прапорця:
  • якщо значення цієї властивості True, то прапорець увімкнений;
  • якщо значення властивості False, то прапорець не увімкнений .
Значення змінюється автоматично, хоча його також можна змінити у програмному коді
State
Стан прапорця.
Дає змогу задавати стан увімкнення прапорця за одним із параметрів:
  • увімкнений cbСhecked,
  • не увімкнений cbUnChecked,
  • проміжний стан (сірий) cbGrayed

З елементом управління CheckBox пов'язані події:
OnClick
Виникає кожного разу, коли користувач вмикає чи вимикає прапорець на формі після запуску програми на виконання.
OnChange
Також виникає, коли користувач вмикає чи вимикає прапорець. 
На відміну від події OnClick, яка відбувається лише під час клацання на прапорці, подія OnChange відбувається в будь-якому разі, коли змінюється стан прапорця — якщо користувач мишею увімкнув-вимкнув прапорець, чи якщо така зміна передбачена у програмному коді.
Зміна передбачена у програмному коді, що виконується після натиснення деякої кнопки, за допомогою команди:
ChB1.Checked:= not ChB1.Checked;
Тоді при натисненні на таку кнопку стан прапорця зміниться на протилежний — відбудеться OnChange , а подія ОnСlіск — ні, адже мишею на прапорці не клацали.
Щоб додати до програмного коду процедуру опрацювання однієї з цих подій, можна двічі клацнути на ній у таблиці вікна Інспектор об'єктів.
RadioButton
Властивість Checked елемента управління RadioButton, яка визначає стан перемикача, не може бути змінена у програмному коді, на відміну від аналогічної в елемента управління CheckBox.
Вправа 3.  Складіть проект Замовлення квітів у середовищі Lazarus для оформлення електронного замовлення квітів за зразком.
     У проекті натиснення кнопки Оформити замовлення викликає виведення відповідного тексту в текстовому полі, яке захищене від змін, а натиснення кнопки Завершити – закриває вікно форми.
1.      Сплануйте проект. Передбачте, які об'єкти будуть використані на екранній формі та які події будуть відбуватись із ними.
2.      Відкрийте середовище Lazarus, створіть новий проект і збережіть його складові в папку Замовлення_квітів. Змініть властивості об'єкта Form1, розмістіть на формі потрібні об'єкти та надайте значень їх властивостям. Візьміть до уваги, що для всіх об'єктів використовується властивість шрифта–BookmanOldStyle, розмір – 14.Стиль шрифта визначте за малюнком.
3.      Створіть процедуру опрацювання події: натиснуто кнопку Оформити замовлення. У вікні редактора коду введіть код:
4.      Створіть процедуру опрацювання події натиснення кнопки Завершити. Для цього використайте метод Close.
5.      Запустіть проект на виконання. Перевірте, чи відповідають умові завдання дії, пов'язані з об'єктами управління екранної форми. Якщо є помилки, –виправте їх.
6.      Завершіть роботу із проектом і середовищем програмування.
V. Робота з підручником§ 6.5 ст. 207-213
Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання (за зразком)
Робота за комп’ютером
1)      Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
3)      Практична робота за комп’ютерами.
4)      Вправи для очей.
VIІ. Підсумки уроку
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі?
VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 6.5 ст. 207-213 Завдання 1-2 ст. 212
ІХ Оцінювання роботи учнів




Немає коментарів:

Дописати коментар