24/04/22

8 клас інформатика

8 клас. Теми індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика»


Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів 
із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» 

    Успіх в сучасному світі багато в чому визначається здатністю людини проектувати своє життя: визначати далеку і найближчу перспективу, знаходити і залучати необхідні ресурси, намічати план дій і оцінювати досягнення поставлених цілей 
    Проект являє собою самостійне доскональне вивчення будь-якої проблеми з презентацією результатів роботи.
    Навчальний проект — спільна навчально-пізнавальна, дослідницька, творча або ігрова діяльність учнів — партнерів, що має спільну мету, узгоджені методи, способи діяльності, спрямована на досягнення загального результату з розв’язування певної проблеми, значущої для учасників проекту.
    Виконання проекту на уроці інформатики дозволяє навчитися не тільки комп’ютерних технологій, але і прийомам самостійної роботи від вибору запропонованих тем до постановки цілей, народження гіпотез, розробки алгоритмів свого проекту і створення готових електронних продуктів.
    Які бувають проекти 
    • Практико-орієнтований проект націлений на соціальні інтереси самих учасників проекту або зовнішнього замовника.
    • Дослідницький проект за структурою нагадує справжнє наукове дослідження. Він включає обґрунтування актуальності обраної теми, позначення завдань дослідження, обов’язкове висунення гіпотези з подальшою її перевіркою, обговорення отриманих результатів. При цьому використовуються методи сучасної науки: лабораторний експеримент, моделювання, соціологічне опитування й інші.
    • Інформаційний проект спрямований на збір інформації про якийсь об’єкт, явище з метою її аналізу, узагальнення та подання для широкої аудиторії. Результатом такого проекту часто є публікація в ЗМІ, зокрема в Інтернеті.
    • Творчий проект передбачає максимально вільний і нетрадиційний підхід до оформлення результатів. Це можуть бути альманахи, театралізації, спортивні ігри, твори образотворчого чи декоративно-прикладного мистецтва, відеофільми тощо.
    • Рольово-ігровий проект. Учасники беруть на себе соціальні ролі або ролі літературних чи історичних персонажів з метою відтворення через ігрові ситуації різних ситуацій соціальних або ділових відносин. 

    Робота над проектами проходить в кілька етапів:
        1. Підготовка до роботи над проектом.
        2. Вибір теми.
        3. Постановка мети і завдання проекту.
        4. Пошук інформації різними способами.
        5. Виконання завдань проекту.
        6. Підготовка до захисту проекту.
        7. Презентація (захист) проектів.
        8. Аналіз результатів проектної роботи.

План навчального проекту:
        1. Мета
        2. Об’єкт дослідження
        3. Засіб опрацювання даних
        4. Форма подання результатів

Захист проекту за наступним планом:
    1) Тема проекту
    2) Учасники проекту та розподіл ролей
    3) Основна ідея проекту
    4) Додаткова ідея, запропонована для розгляду групи
    5) Дослідницьке завдання
    6) Використані друковані інформаційні джерела
    7) Використані інтернет-джерела

    8) Результат проекту та форма його представлення
==================================================================
    Розглянемо етапи роботи над проектом на прикладі проекту«Р оль всесвітньої мережі Інтернет у нашому житті».
    Мета проекту: 
        • дослідити, яке місце займає Інтернет в нашому житті;
        • дізнатись, які небезпеки та можливості приховує в собі мережа;
        • підготувати рекомендації для активних користувачів Інтернету.
    Тривалість проекту: 4 уроки.
    
    У ході виконання проекту ви проаналізуєте користь та можливу шкоду від Інтернету та знайдете відповідь на питання: як не за¬блукати у всесвітній мережі. Вхідне тестування покаже, чи існують у вас проблеми в користуванні Інтернетом, а якщо існують, то які саме. Для пошуку шляхів вирішення проблеми потрібно визначити основні тематичні питання проекту. Далі ви об’єднаєтесь в групи для роботи над питанням, яке вас зацікавило. Результати роботи варто оформити як презентацію, в якій підбиваються підсумки роботи всіх груп учнів.
    
    Працюючи над завданнями проекту, ви маєте змогу:
        • вдосконалити навички користування інтернет-ресурсами;
        • навчитися знаходити причинно-наслідкові зв’язки між подіями;
        • навчитися узагальнювати інформацію;
        • навчитися швидко шукати та критично оцінювати інформацію, подавати її у найкращій для сприйняття формі.
    Для планування і контроль за виконанням завдань проекту доцільно створити інформаційну модель проекту у формі карти знань: 

 

    План реалізації проекту передбачає розв’язання компетентнісних задач, які ви розглянете у вправі 1.
    На етапі подання результатів проекту група учнів повинна створити звіт про результати виконання завдань проекту у вигляді текстового документа або презентації. 
    Звіт повинний містити такі відомості:
    • мета проекту;
    • ключове і тематичні питання проекту;
    • задачі, які розв’язувались у ході виконання проекту;
    • URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані;
    • результати виконання завдань проекту;
    • висновки, які учасники проекту зробили на основі результатів виконання завдань;
    • аналіз досягнення мети проекту.
    Завершальним етапом роботи над проектом є його публічний захист, в ході якого відбувається презентація звіту про результати виконання завдань проекту. Ви повинні оцінити рівень подачі та оформлення результатів дослідження кожної групи за чітко прописаними критеріями оцінювання.

    Зробимо висновки: робота над проектом дозволяє вам спробувати свої сили, перевірити знання і показати публічно досягнутий результат. Це діяльність, спрямована на розв’язування цікавої проблеми, що носить практичний характер, має важливе прикладне значення.

    Запитання для самоперевірки: 
        1. Що таке навчальний проект?
        2. Які бувають проекти?
        3. З яких етапів складається робота над проектом?
        4. Які відомості повинен містити звіт про результати виконання завдань проекту?
        5. Яку допомогу в навчанні ви отримуєте в Інтернеті?
        6. Які засоби захисту від інтернет-небезпеки ви використовуєте?

Немає коментарів:

Дописати коментар