Урок (20.02.,24.02.,27.02, 03.03. )
Тема: Алгоритми з циклами.
Цикли з лічильником
Кількість повторень у циклічних алгоритмах може бути або заздалегідь відомою, або ні, тому розрізняють:
- повторення з визначеною кількістю повторень.
- повторення з невідомою кількістю повторень
- повторення з визначеною кількістю повторень.
- повторення з невідомою кількістю повторень
Якщо кількість повторень заздалегідь не відома, то для припинення циклу задається деяка умова,
яка і забезпечує скінченність виконання команд, що повторюються.
Кількість повторень у циклічних алгоритмах з визначеною кількістю повторень визначають за
Кількість повторень у циклічних алгоритмах з визначеною кількістю повторень визначають за
допомогою лічильника циклу.
Команди циклу з визначеною кількістю повторень будуть повторюватись до досягнення
Команди циклу з визначеною кількістю повторень будуть повторюватись до досягнення
потрібної кількості повторень.
Наприклад, алгоритм побудови квадрата, у якому 4 рази
потрібно повторювати дії:
«намалювати сторону»,
«повернути за годинниковою стрілкою на 900»,
Можна подати графічно.
Для створення циклічних алгоритмів з визначеною кількістю повторень у середовищі
Скретч використовують команду Повторити К, де параметр К вказує на кількість
повторень у тілі циклу.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
! Виконай завдання (далі)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Наприклад, розглянемо алгоритм, за яким виконавець Танцюрист змінюватиме зовнішній
вигляд 4 рази з інтервалом 1 секунду:
Такий алгоритм можна подати графічно.
Поданий алгоритм у середовищі Скретч матиме такий вигляд.
Виконавши наведений алгоритм, що містить цикл. Рудий кіт намалює орнамент.
Тіло циклу запропонованого алгоритму містить команди малювання квадрата і повороту
виконавця на кут 600. Повторюватиметься це тіло циклу 6 разів. Тому отриманий орнамент
складається із шести квадратів, кожний наступний з яких повернуто відносно попереднього
на кут 600.
Звертаємо вашу увагу, що в тілі циклу алгоритму малювання орнаменту дві команди
повторюються 4 рази поспіль.
Тому цей алгоритм можна записати коротше, використовуючи в тілі, циклу ще одну
команду циклу.
Цикл Повторити 6 називається зовнішнім, а цикл Повторити 4 — внутрішній,
або вкладеним. Кожне наступне виконання зовнішнього циклу буде
відбуватися лише після того, як завершиться чергове виконання внутрішнього.
Якщо змінити кількість повторень тіла циклу, наприклад на 20, то й кут у команді зовнішнього
циклу потрібно змінити на 180. У цьому разі Рудий кіт намалює інший орнамент.
Команду циклу з лічильником можна використати для циклічного змінений
кольору малювання. У Scratch кожному кольору олівця відповідає певне число,
код цього кольору. В алгоритмі, перед командою циклу розміщено команду,
яка задає початковий колір олівця. Під час виконання команди тіла наведеного циклу кожного
разу код кольору олівця збільшується на 30.
Немає коментарів:
Дописати коментар